Νύχτες Πρεμιέρας 2014: όλα όσα είδαμε vol.1

Όπως κάθε αθηναικός Σεπτέμβρης, εκτός από το τέλος των διακοπών, τα φύλλα που αρχίζουν να πέφτουν, την επάνοδο στην όποια δουλειά ή δραστηριότητα, τα πρωτοβρόχια και τις λίστες με τις φθινοπωρινές ταινίες, έτσι και ο φετινός έχει το εδώ και είκοσι χρόνια σήμα κατατεθέν του: το φεστιβάλ κινηματογράφου της πόλης, τις Νύχτες Πρεμιέρας.newego_LARGE_t_1581_105813804

Πέρσι είδαμε εξονυχιστικά τις ταινίες κάθε πιθανού section και με κόπο «ψαρέψαμε» την κατά την γνώμη μας καλύτερη πεντάδα. Φέτος, με τις υποχρεώσεις να τρέχουν στην Μπριζ και τις Βρυξέλλες, ξεκλέψαμε λιγότερο χρόνο, αλλά καταφέραμε να παρουσιάσουμε συνοπτικά δυο λόγια για ο,τι είδαν τα φλαμανδικά σινεφίλ μάτια μας, σε δυο δόσεις. Ακολουθεί η πρώτη.

υγ. Εξαιρούνται ταινίες των αφιερωμάτων στους Αντρέι Ζουλάφσκι και Ρόμπερτ Άλτμαν που είχαμε ήδη δει, εφόσον δεν τις είδαμε στο φετινό φεστιβάλ αλλά κάπου αλλού κάποτε άλλοτε, δεν κρίθηκε δίκαιο να συμπεριληφθούν εδώ.

10665177_773276589397429_6676811373335777303_n

10000 km (2014)

του Κάρλος Μάρκεζ-Μαρσέτ

Με υπερβολικό hype και φεστιβαλική φόρα, μια δραματική ιστορία σχέσης εξ αποστάσεως. Μετά το υπέροχο και ουσιαστικό μονοπλάνο των πρώτων 17 λεπτών, εκείνη μαθαίνει ότι τη δέχτηκαν για δουλειά στο L.A. Εκείνος έκανε όνειρα για να αποκτήσουν οικογένεια αλλά πρέπει να την περιμένει στην Βαρκελώνη. Με μόνο δυο ηθοποιούς και λιτότητα, η ταινία παραδίδεται στην ανισότητα. Το εύστοχο θέμα και την δυνατή εκκίνηση ακολουθεί βαρεμάρα καθώς το φιλμ ξεμένει από βενζίνη στην πορεία, με μακροσκελείς μη διαλόγους μέσω skype και με διάφορα άλλα που ωθούν το ζευγάρι στην κορύφωση μέσω κυκλικής αφήγησης (ας μην αποκαλύψουμε την ακριβή κατάληξη κ ας μείνουμε έτσι κάπως φλου).

10527726_773276592730762_4911719879131107966_n

Gold (2014)

του Νιλ Χίρι

Ιρλανδική δραμεντί με όλα τα απαραίτητα φόντα να σου κλέψει την καρδιά. Μετά από δώδεκα χρόνια ένας πατέρας με απόπειρα αυτοκτονίας στο cv του, επιστρέφει στην πρώην οικογένεια του που όμως τον έχει αντικαταστήσει με έναν νέο «πατέρα». Με ρεφλέ και ζεστά χρώματα, στιγμές πραγματικού γέλιου αλλά και γλυκιάς μελαγχολίας, μια ιστορία για προβληματική οικογένεια μακριά από τον κλινικό αυτισμό, γεμάτη ειλικρίνεια μεγαλύτερη από αυτήν που χαρακτηρίζει τους ήρωές της. Τελειώνει και το χαμόγελο στα χείλη σου σε συνοδεύει ως την επόμενη προβολή.

1375274_773276566064098_6143323821457573249_n

The Grand seduction (2012)

του Ντον μακΚέλαρ

Όχι, δεν αφορά κάτι ερωτικό ή softcore και ας έχει το seduction στον τίτλο του. Η αποπλάνηση αφορά την προσπάθεια των κατοίκων ενός νησιού να «κερδίσουν» την παραμονή του νεοαφιχθέντος γιατρού στο πανέμορφο και πανανθρώπινο τόπο τους για παραπάνω από τον προσυμφωνημένο ένα μήνα. Εκείνος έχει σχέση πίσω στην πόλη, εκείνοι βρίσκουν τεχνάσματα, το κρίκετ μπαίνει στον καμβά ως μέσο αποπλάνησης, αλλά η γλυκούτσικη ιστορία δεν κρατά απόλυτα την προσοχή σου παρά τις αγαθές και τίμιες προθέσεις της να σε πείσει να κάτσεις και συ για μια μπύρα ή για λίγο ψάρι στο νησί.

1898080_773276569397431_3912422186754116171_n

Dead Snow 2: Red vs Dead (2014)

του Τόμι Γουιρκόλα

Με μεγαλύτερο μπάτζετ και πιο χαβαλετζίδικη διάθεση να παίξει με τα ακριβά της παιχνίδια, η παραγωγή αυτή μας βρίσκει ακριβώς στο σημείο όπου μας άφησε το πρώτο μέρος στις «Νύχτες» του 2009. Κάτι σαν η νορβηγική διλογία-εκδοχή στο δικό μας «Το κακό», με ναζί ζόμπι να επίστρέφουν για εκδίκηση και το ακρωτηριασμένο χέρι του ήρωα να μπερδεύεται με αυτό ενός αρχιναζί-ζόμπι, αποκτώντας ιδιότητες θεράπευσης των νεκρών! Όμως με το παραπάνω μπάτζετ και όπςως σε κάθε σίκουελ, ξορκίζεται το αυθεντικό και αυθόρμητο fun, στο κόλπο μπαίνουν τανκς και ο… Μάρτιν Σταρ, και γενικώς το «Χιόνι που ξαναβάφτηκε κόκκινο» (κατά τον ελληνικό τίτλο) δεν ματώνει την φανέλα όπως την πρώτη φορά.

10358866_773276576064097_2014249033191546296_n

A Blast (2014)

του Σύλλα Τζουμέρκα

Ο Σύλλας Τζουμέρκας γίνεται πιο σαφής και συγκεκριμένος σε σχέση με την «Χώρα προέλευσης» κι ανεβαίνει επίπεδο με το πόδι στο γκάζι κοιτώντας κατάματα όλο τον επαρχιωτισμό και τον μικροαστισμό που κουβαλά και κρύβει η κοινωνία μας. Μας τοποθετεί μπροστά στον άβολο καθρέφτη ενεργοποιώντας μια βραδυφλεγή ωρολογιακή βόμβα με αρκετά ψήγματα ανακουφιστικού χιούμορ. Εύστοχος κι επίκαιρος.

10383968_773276572730764_5209014188934860539_n

Whiplash (2014)

του Ντάμιεν Σαζέλ

Αρχικά ο Σαζέλ δεν έβρισκε χρηματοδότη για το “Whiplash”. Αποφάσισε έτσι να το κάνει μικρού μήκους και να το καταθέσει στο Σάντανς, από όπου τελικά έφυγε με το πρώτο βραβείο μικρού μήκους το 2013. Την ίδια χρονιά υλοποίησε το αρχικό του σχέδιο, μετατρέποντας το σε μεγάλου μήκους, γυρίζοντάς το σε 19 μόλις ημέρες. Σε χρόνο ρεκόρ ο 29χρονος δημιουργός το κατέθεσε εκ νέου στο Σάντανς κερδίζοντας το… πρώτο βραβείο. Πιθανώς δικαιότατα. Με απόλυτα σωστή χρήση των εκφραστικών του μέσων, του ρυθμού και της έντασης, κινηματογραφεί σφιχτά την ιστορία ενός αποφασισμένου ανερχόμενου ντράμερ να τα καταφέρει στο στοίχημά του με την καθιέρωση ως jazz drummer. Απέναντί του, ο τελειομανής καθηγητής που θα τον φτάσει στα όριά του, δημιουργώντας μια σχέση εξάρτησης και αλληλοκαταστροφής. Ο Σαζέλ σε τραβά σαν μαγνήτης στο μουσικό του σύμπαν, η ατμόσφαιρα ηλεκτρισμένη, οι διάλογοι κοφτοί και έξυπνοι. Ο Μάιλς Τέλερ υπέροχος σε μια ματωμένα παθιασμένη ερμηνεία, ο Τζ. Κ. Σίμονς συγκλονιστικός ως καθηγητής σε ρόλο για Όσκαρ β’ ρόλου, αλλά φοβάμαι πως σιγά μην ασχοληθεί η ακαδημία… Παρά τα όποια σεναριακά κλισέ, πρόκειται για σωστό, καθαρό και θελκτικό σινεμά. Την προβολή ακολούθησε θερμό χειροκρότημα και σφυρίγματα επευφημίας.

Advertisements

One thought on “Νύχτες Πρεμιέρας 2014: όλα όσα είδαμε vol.1

  1. Παράθεμα: Νύχτες Πρεμιέρας 2014: όλα όσα είδαμε vol.2 | Τα Νέα του Βελγίου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s