Παραγλωσσολογία: Γλωσσικό ζήτημα, το μιούζικαλ

Μετά από απαίτηση πάρα πολλών αναγνωστών, η παραγλωσσολογία ρίχνει μια βέλγικη ματιά στο γλωσσικό ζήτημα.

omonoia1900Είναι χειμώνας του 1905 στην Αθήνα. Ο Εμμανουήλ Καμέτης, φοιτητής Νομικής και βαμμένος αττικιστής, έχει μόλις φτάσει στην πλατεία Ομονοίας να βρει ομοϊδεάτες του, που έχουν μαζέψει οτιδήποτε αιχμηρό βρήκαν στο δρόμο για να προετοιμαστούν για τη σύρραξη που έρχεται. Στην άλλη μεριά της πλατείας ένα τσούρμο δημοτικιστές τους κοιτάζουν άγρια. Είναι διπλάσιοι σε αριθμό και όγκο. Κρατάνε πανό με διάφορες ελλείψεις σε ωμέγα και διπλά σύμφωνα. Φοράνε τα σακάκια τους λίγο πιο κοντά και τα καπέλα τους λίγο πιο στραβά. Ο Καμέτης έχει ακούσει το κάλεσμα της μάχης, αλλά δε γνωρίζει την αφορμή της και ρωτάει έναν διπλανό του. «Χτες το βράδι», του απαντάει, «πήγαμε έξω από ένα καφενείο που ήταν μαζεμένοι οι μαλλιαροί και κάψαμε καμιά δεκαριά βιβλία του Ροΐδη. Τους γαμήσαμε Μανώλη. Τους γαμήσαμε».

Τώρα η ένταση χτίζεται, αλλά κανείς δεν κάνει το πρώτο βήμα. Οι αττικιστές βλέπουν ότι τα πράγματα είναι δυσοίωνα και αρχίζουν να χάνουν το κουράγιο τους. Ο Καμέτης το καταλαβαίνει αυτό, και ξέρει ότι πρέπει να δράσει γρήγορα. Αρχίζει και προχώρα προς την αντίπαλη ομάδα. Ένας δίμετρος δημοτικιστής χτισμένος σαν ντουλάπα χωρίς ξυλόγλυπτες διακοσμήσεις αποφασίζει να προχωρήσει κι αυτός και να τον συναντήσει στη μέση της πλατείας. «Εμπρός Ντουλάπα», του φωνάζουν οι σύντροφοί του. Ντουλάπας λεγόταν. Όλοι οι άνθρωποι στα τραπεζάκια έχουν γυρίσει το βλέμμα τους και περιμένουν να δουν τι θα γίνει. Οι δύο άνδρες κοιτιούνται. Με μίσος. Λες και ο ένας τον έχει σβουρίξει στη μάνα του άλλου. Αλλά μόνο κοιτιούνται. Ξαφνικά, οι άνθρωποι στα τραπεζάκια βλέπουν τον Καμέτη να βγάζει ένα λεξικό από τη μέσα τσέπη της καμπαρντίνας του, να χτυπάει τον Ντουλάπα με δύναμη και να τον σωριάζει κάτω. Έπειτα να σκαρφαλώνει πάνω του, να χώνει το στόμα του μέσα στου άλλου και να κινείται βιαίως. Αλλά δεν ήταν γλωσσόφιλο, ακριβώς. Ο Καμέτης με μια τελική βίαιη κίνηση ξεκολλάει το κεφάλι του από τον άλλο. Πια το πρόσωπό του είναι γεμάτο αίματα. Ο Καμέτης με μάτι που σπινθηρίζει κοιτάζει τους δημοτικιστές. Κάνει μισό μέτρο πίσω, και φτύνει με δύναμη τη γλώσσα του φίλου τους που του είχε ξεριζώσει. Οι δημοτικιστές μπροστά σε αυτό το αποκρουστικό θέαμα τρέπονται σε φυγή. Οι αττικιστές φεύγουν κι αυτοί, αηδιασμένοι. Ο Καμέτης κάθεται στη μέση της πλατείας για ώρα, σαν να επιβλέπει την περιοχή που μόλις κέρδισε. Τα τραπεζάκια σιγά-σιγά αδειάζουν κι αυτά, και κάνουν μέρες να ξαναγεμίσουν. Ο αττικιστής Καμέτης δεν κουνιέται από αυτήν τη θέση για μια βδομάδα. Η φλόγα στο μάτι δεν ξαναέσβησε. Είχε κερδίσει τη μάχη, σίγουρα όμως όχι τον πόλεμο.

Μπορεί η ιστορία αυτή να είναι παντελώς ψεύτικη. Τέτοιες υπερβολές στον Zak Snyder όμως τις συγχωρείτε ε;

Advertisements

6 thoughts on “Παραγλωσσολογία: Γλωσσικό ζήτημα, το μιούζικαλ

  1. Γαμάει ο Καμέτης, εμένα με έπεισε ότι είναι απόλυτα αληθινός.
    Έμεινε, εκεί, σαν άλλη λεοπάρδαλη, να σκυλέυει το κουφάρι αυτής της ύαινας του δημοτικισμού, του Ντουλάπα.

    Στάνταρ ο αγαπημένος μου Zach ετοιμάζει ταινία: «300: το γλωσσικό ζήτημα»

    υγ: Για την αλήθεια του πράγματος, όντως ανοίγανε κεφάλια ανάμεσα στις δύο αντιμαχόμενες φιλολογικές ομάδες τότες, σωστά;

  2. «Φοράνε τα σακάκια τους λίγο πιο κοντά και τα καπέλα τους λίγο πιο στραβά»
    καλά πολύ αλάνια αυτοί οι δημοτικιστές!
    Έπος johnny plunders!

  3. μ’ άρεσε πολύ johnny!
    και -μ’ όλο το θάρρος- προτείνω σίκουελ: »κι ύστερα ήρθαν οι γλωσσοπλάστες…». που θα ξαναπλάσουν τη γλώσσα του Ντουλάπα για να εκδικηθεί τον μάγκα τον αττικιστή Καμέτη! Αμ πως…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s