Κάνει 15 χιλιάρικα, αλλά δεν το πουλάω

Η ζωή είναι δύσκολη όταν πρέπει να παρακολουθείς όλο αυτόν το χαμό της τεχνολογίας που αναπτύσσεται πιο γρήγορα κι από τη λίμπιντο της Κιμ Καρντάσιαν. Το έχουμε ξαναπεί. Αλλά από την άλλη, αφού όλος ο κόσμος πλέον μπροστά σε μια οθόνη κάθεται, οι απαντήσεις σε τεχνικά προβλήματα γίνονται όλο και πιο προσβάσιμες. Ένα google μακριά είναι.

broken laptop

Το λάπτοπ μου. Το κρατάω πάντα σε τέλεια κατάσταση. Κάνει 2 ευρώ, αλλά δεν το πουλάω.

Το λάπτοπ μου όποτε το ανοίγω τελευταία, έχει ξεχάσει τι ώρα είναι. Μετά από μια κάπως ευφάνταστη αναζήτηση στο google, δηλαδή 2 λεπτά αφού συνειδητοποίησα το πρόβλημα, έμαθα ότι ο υπολογιστής μέσα του έχει μια έξτρα μνημούλα που κρατάει πληροφορίες όπως τι ώρα είναι κι άλλα τέτοια όταν είναι κλειστός. Κι αυτή η μπαταριούλα τελειώνει, και για αυτό το ρολόι μου έχει βγάλει λόξυγγα. Αυτή η γνώση πριν δέκα χρόνια θα άνηκε αποκλειστικά στον κομπιουτερά. Να σας θυμήσω ότι είμαι φιλόλογος.

Διαβάζοντας λίγο περαιτέρω, βρήκα και ασφαλείς οδηγίες για το πώς να ανοίξω τον υπολογιστή μου και να αντικαταστήσω αυτήν την μπαταριούλα. Κι επειδή είμαι φιλόλογος, τηλεφωνώ φίλο μου ηλεκτρονικό να κάνουμε μαζί αυτήν την δουλειά, να είμαι σίγουρος. Η γνώση του πώς να ανοίξω τον υπολογιστή μου επίσης πριν δέκα χρόνια άνοικε αποκλειστικά στον κομπιουτερά.

Πάω λοιπόν να διαδράσω με κομπιουτερά, δηλαδή τον υπάλληλο καταστήματος με υπολογιστές, ακριβώς κάτω από εκεί που δουλεύω. Λέω στον κομπιουτερά το πρόβλημά μου, κι αφου μου λέει όσα ήδη του είπα και όσα ήδη ξέρω για το θέμα, μου λέει να του αφήσω το λάπτοπ μου για 5 μέρες και να τον πάρω τηλέφωνο. Και ότι δεν έχει αυτήν την μπαταρία αλλά μπορεί να την βρει. Έτσι γενικά. Κι όλα αυτά μιλώντας στο τηλέφωνο. Κι όλα αυτά με ύφος «μη με ενοχλείς».

Δεν θα του αφήσω το λάπτοπ μου. Δεν θα πάω να πάρω μπαταρία απο αυτόν, και δεν θα πάω στο κοντινό μέλλον να αγοράσω από αυτόν υπολογιστή για το γραφείο που δουλέυω, όπως είχα πρόθεση. Σας είπα ψέμματα. Εμμέσως, αλλά το έκανα. Δεν ήθελα να μιλήσω για τεχνολογία, για κομπιουτεράδες ήθελα να μιλήσω. Ή καλύτερα, ήθελα να μιλήσω στους κομπιουτεράδες. Και να πω αυτό:

Το να δουλεύεις σε μαγαζί με υπολογιστές δεν σε κάνει Δήμαρχο της Μεγαλόψωλης.

Και πραγματικά δεν καταλαβαίνω πώς υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που προσλαμβάνονται σε οποιοδήποτε εμπορικό κατάστημα χωρίς να έχουν την παραμικρή ικανότητα να μιλάνε με ανθρώπους. Πώς βάζεις ανθρώπους με προβλήματα κοινωνικοποίησης να κάνουν το πιο εξωστρεφές επάγγελμα.

Πήγαινε στην οποιαδήποτε μικτή παρέα. Πρόσεξε στην άκρη του τραπεζιού να μιλάνε ματεξύ τους κάτι τύποι με εμφανή θεματάκια και εμφάνιση χειρότερη από τον Steve Urkel, οι οποίοι όταν πάει να τους πιάσει κάποιος την κουβέντα τραβάνε την καρέκλα λίγο και πιο μακριά από το τραπέζι. Αυτοί λοιπόν, είναι οι πιο πιθανοί τύποι να δουλέψουν ως πωλητές σε μαγαζί ηλεκτρονικών. Που και πάλι μαγαζί είναι, θέλω να επαναλάβω. Να μιλησουν με πελάτες που έχουν όλο και περισσότερη γνώση υπολογιστών. Κι όταν το κάνουν, θα έχουν και το ύφος ότι παίρνουν εκδίκηση από τον κόσμο για κάποιο λόγο.

urkel1

O Steve Urkel, για όσους αναρωτιούνται

Θυμάμαι ένα γωνιακό μαγαζί στη Σόλωνος πριν δεκαπέντε χρόνια με ρετρό παιχνίδια, που πάντα χαζεύαμε τη βιτρίνα του όταν περνούσαμε. Όταν έμπαινες μέσα, οτιδήποτε και να ρωτούσες πόσο κάνει, ο ultranerd ιδιοκτήτης απαντούσε, «15 χιλιάρικα, αλλά δεν το πουλάω». Όλοι όσοι ασχολούσασταν με παιχνίδια υπολογιστή τότε το ξέρατε. Και ξέρετε τι έγινε αυτό το μαγαζί που δεν πουλούσε τίποτα ε; Έκλεισε.

5 thoughts on “Κάνει 15 χιλιάρικα, αλλά δεν το πουλάω

  1. θα έβγαζε κόπιες του πενταχίλιαρου στο υπόγειο…
    πολυ συγκινητικό άρθρο. το μόνο που τολμώ να προσθέσω είναι το εξής: ο κομπιουτεράς έκανε την τεχνολογία ή η τεχνολογία τον κομπιουτερά?

  2. Ρε,τώρα το σκέφτηκα, μπας και ο κομπιουτεράς όπου όλα έκαναν 15 χιλιάρικα, ήταν το ίδιο (κομπιουτερίστικο) μαγαζί που είχε στη βιτρίνα του και φιγούρες από το Hero Quest;

Σχολιάστε

