ΕΞ ΗΜΕΡΩΝΕΙ

Κάθομαι στο παγκάκι και κοιτάζω το φεγγάρι. Θέλω να το απαθανατίσω. Φεγγάρι, Φωτιά, Λάμπα, Φακός, επαναλαμβάνω σαν προσευχή πηγές φωτός από μέσα μου, κι όλο ξεχνάω κάποια. Βασανιστικό, να ξέρεις ότι ενώ υπάρχει μέσα σου, μια λεπτομέρεια πάντα θα σου διαφεύγει.

Big in Japan, λες, και για κάποιο λόγο θυμάμαι τότε που έκανα έρευνα για τα εγκαταλελειμμένα θεματικά πάρκα της Ιαπωνίας. Takakanonuma Greenland. Ακόμα κάτι που πολλές φορές επαναλαμβάνω μέσα μου, χωρίς να μπορώ να εξηγήσω γιατί. Σαν εκείνη την ιστρορία που σου έχω πει, με μια παλιά -κι ίσως αχρείαστη πια- συμβουλή::

‘Αν ποτέ θελήσεις να πεθάνεις, πάρε ένα όνομα κι ένα τρένο για μια πόλη, πολύ μακριά, και στη διαδρομή γράψε την Ιστορία σου. Όταν φτάσεις, θα είσαι μια Άλλη Γυναίκα, κι έτσι θα  ΖΕΙΣ στο εξής’.

Image

 Takakanonuma Greenland

Big in Athens, λέω, και για κάποιο λόγο φαντάζομαι πως, όταν ξημερώσει, η δική μας πόλη θα μοιάζει με εγκαταλελειμμένο πάρκο, θεματικο. Κλείνω σφιχτά τα μάτια για να διώξω αυτή τη σκέψη, κι η μουσική χύνεται μέσα μου από τις άλλες οπές. Έχω ξεχάσει να περπατάω στο σκοτάδι, αλλά αυτή τη φορά ψάχνω το χέρι, αντί να ψηλαφίσω με το πέλμα μου το πάτωμα.

Κατά βάθος μ’ αρέσει όταν έρχονται και σ’ ακουμπάνε οι άνθρωποι. Σου λένε τις ιστορίες τους, στις εμπιστεύονται, σαν να το ξέρουν πως κάτι θα κάνεις μ’ αυτές. Άνθρωποι, έρχονται από πολύ μακριά, ή από τη δίπλα παρέα. Κι όταν σε σπρώχνουν ακόμα, εσύ γελάς, χωράς, Χωράς, ΧΩΡΑΣ.

Θυμάμαι άλλη μία. Πηγή φωτός.

Αυτή η λαχτάρα να νικήσεις το  θάνατο.

Πανσέληνος. Ούτε αυτή τη φορά ο φακός μου τη δίνει. Και του θυμώνω. Του θυμώνω πολύ.

Θύμωσε κι άλλο, μου λες με τον τρόπο σου.

Κι αυτοί, δίπλα στο Θάνατο, να παίζουν, μ’ ένα σκύλο.

Κι εμείς, να μην μπορούμε  δίχως ενοχές, ,να πούμε πια τη λέξη αυτή στην πόλη (μας).

-ΥποΦωτισμένη- Αυγή

5 thoughts on “ΕΞ ΗΜΕΡΩΝΕΙ

Σχολιάστε

