Ο Χορτοφάγος (μέρος δεύτερον)

Το δεύτερο μέρος της περιπέτειας του Χορτοφάγου στο σκοτεινό κόσμο των παμφάγων.

Φωτογραφίες: Πάρις Καραμήτσιος
Μουσικές Επιλογές: Joseph Plateau

486930_4693608348189_404327238_n

Παρεμπιπτόντως όταν ο συγγραφέας άνοιξε την πόρτα του απόψε το βράδυ για να μας υποδεχθεί, μου φαίνεται πως ξεστόμισα το πιο πιστικό ‘Από ‘δω η κοπέλα μου, η Ρόζι’ που έχω πει ποτέ. Είμαι σίγουρος πως δεν κίνησα την παραμικρή υποψία. Άλλωστε είχα ετοιμάσει τόσα ψέματα γι’ αυτό το περίεργο επαγγελματικό ραντεβού, που η απόκρυψη του κωδικού ‘rosey’ μου φαινόταν παιχνιδάκι. Με τον συγγραφέα γνωριστήκαμε μέσω ενός κοινού φίλου, εξίσου διάσημου και ταλαντούχου. Δεν έχω ιδέα πώς ένας φελλός σαν εμένα έχει καταφέρει να εισχωρήσει στους κύκλους της υψηλής διανόησης.

«Και πώς μπορώ να σας φανώ χρήσιμος;» απάντησα. «Θέλω να γίνεις η έμπνευσή μου» μου είπε, αλλά αυτή τη φορά ο θεατρινισμός είχε αντικατασταθεί από μια φυσική σιγουριά. Η έμπνευσή του; Τι να εννοεί… Και γιατί τόση σιγουριά; Σάστισα – και όταν σαστίζω, λέω μαλακίες: «Η έμπνευση σας; Μα φυσικά! Θα μπορούσα να σας προσφέρω πολλές συγκινήσεις, όπως για παράδειγμα να σκοτώσω το σκύλο σας ή να εξοντώσω τη γυναίκα σας. Το πένθος είναι το βαθύτερο πηγάδι έμπνευσης». Το πένθος είναι το βαθύτερο πηγάδι έμπνευσης, πώς σκατά μου ήρθε αυτό; Πήγα να προσεγγίσω τον -κατά τεκμήριο- σπουδαιότερο εν ζωή λογοτέχνη, με λογοτεχνικές εκφράσεις του κώλου. Καθαρή επίθεση αυτοκτονίας! Ας μη συζητήσουμε το άλλο· ότι του πρότεινα, δηλαδή, να σκοτώσω τη γυναίκα του. Ευτυχώς δεν είχε σκύλο.

Ο συγγραφέας δεν έχασε το casual ύφος του και συνέχισε απτόητος: «Κοίταξε, η συγγραφή του τελευταίου μου βιβλίου δεν πάει καλά. Έχω γράψει μόλις 150 σελίδες και πρέπει οπωσδήποτε να φτάσω τις 451. Δεν ξέρω αν το έχεις παρατηρήσει, αλλά όλα μου τα βιβλία είναι ακριβώς 451 σελίδες». Όχι, δεν το είχα παρατηρήσει· πέντε βιβλία έχω διαβάσει όλα κι όλα στη ζωή μου. Όχι δικά του, συνολικά. «Ναι, βεβαίως, και ήθελα να σας ρωτήσω: γιατί το κάνετε αυτό; Πάντα είχα αυτή την απορία!». Φαίνεται πως ήμουν πειστικότατος· ο συγγραφέας πήρε μια βαθιά ανάσα και είπε το μάθημά του: «Οι 451 σελίδες είναι μια αναφορά στο ‘Fahrenheit 451’, είναι ένας φόρος τιμής στη λογοτεχνία και στην ελευθερία του λόγου». Τι μυστήρια συνήθεια! Εντάξει, κι εγώ πρέπει απαραιτήτως να μυρίσω τις κάλτσες μου πριν τις πετάξω στο καλάθι των άπλυτων και μπουκάρω στη μπανιέρα, αλλά αυτό δε με εμποδίζει να κάνω μπάνιο το καλοκαίρι που δε φοράω κάλτσες.

«Να μεγαλώσετε τη γραμματοσειρά ή να μικρύνετε το μέγεθος της σελίδας!» είπα με ενθουσιασμό. «Ο εκδοτικός οίκος έχει πάγια αρχή να μην αλλάζει το σχήμα και τη διάταξη των εκδόσεων του» απάντησε ξεφυσώντας. «Ε, τότε να αναφέρετε το ‘451’ σ’ έναν τηλεφωνικό αριθμό ή σε μία διεύθυνση. Μην το αφήνετε να σας περιορίζει την έμπνευση. ‘Ελευθερίου Βενιζέλου 451’, δεν ακούγεται καθόλου άσχημα». Τι ήθελα και το ‘πα! Ο συγγραφέας μου ‘ριξε μια φονική ματιά, κάνοντας σαφές ότι δεν ήταν η πρώτη φορά που τον βασάνιζε το θέμα των 451 σελίδων κι ότι τέτοιου είδους απατεωνιές είναι αρκετές για να περάσεις πίστα στο Mario, όχι για να σπάσεις κωδικούς του FBI. Μεταξύ μας, σιγά τους κωδικούς του FBI! Εντάξει, δε λέω, ο εκδοτικός του οίκος είναι από τους πιο σοβαρούς στην πιάτσα και τα βιβλία του κάνουν τρελές πωλήσεις, αλλά -στην τελική- ή είσαι ο διασημότερος συγγραφέας ή δεν είσαι· αυτά τα πράγματα χρειάζονται συγκρούσεις, δεν είναι δυνατόν να τα έχεις καλά με όλους σ’ αυτή τη ζωή.

«Οι φίλοι μου πιστεύουν πως αυτός μου ο ψυχαναγκασμός με εμποδίζει να γράψω, όμως στην πραγματικότητα είναι κινητήριος δύναμη» είπε ο συγγραφέας. Έτσι εξηγούνται όλα: ψυχανάγκα του κερατά ο δικός σου! «Ξέρω πολύ καλά τι εννοείτε. Νομίζω έχω μια λύση για εσάς που ίσως να σας βοηθήσει» είπα. «Να την ακούσω…» απάντησε κοφτά – δεν έδειξε να με πιστεύει. «Κοιτάξτε, εγώ όταν γράφω στιχάκια» ψέματα, δε γράφω ποτέ στιχάκια «και στερεύω από έμπνευση, ακούω αγγλικά τραγούδια και εμπνέομαι. Επειδή τα αγγλικά μου δεν είναι και πολύ καλά, παρερμηνεύω τους στίχους και τελικά η σκέψη μου οδηγείται σε πολύ ενδιαφέροντα μονοπάτια». ‘Τι ήθελα και το είπα’ τεύχος δεύτερον. «Κοίταξε να δεις» μου είπε κάνοντας σαφές ότι τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά, «αν τα αγγλικά μου δεν ήταν αυτά που είναι δε θα είχα μεταφράσει τόσο βιβλία και στο κάτω-κάτω δε σε κάλεσα εδώ για να μου δώσεις ιδέες, εγώ σε κάλεσα εδώ για ένα πολύ συγκεκριμένο λόγο». Άσε μας ρε φίλε, δεν είχα ιδέα ότι έχεις κάνει και μεταφράσεις, εγώ απλά ήξερα πως είσαι συγγραφέας: «Φυσικά, δεν ξέρω πώς μου πέρασε από το μυαλό. Είμαι όλος αυτιά».


Αγαπητέ αναγνώστη, τα ΝΤΒ γιορτάζουν την έναρξη της λειτουργίας του spotify στην Ελλάδα με μια αλλοπρόσαλλη playlist που ξεκινάει από τους αγαπημένους μας Belle & Sebastian και καταλήγει ρετάροντας στους Los Miticos del Ritmo. Καλή ακρόαση!  

14 thoughts on “Ο Χορτοφάγος (μέρος δεύτερον)

  1. Παράθεμα: Το πατσατζίδικο | Τα Νέα του Βελγίου

  2. 1. Δεν είχα διαβάσει το πρώτο μέρος. Τα διάβασα μαζί πριν από λίγο. Οπότε το σχόλιο που ακολουθεί αφορά και τα δυο μέρη: είναι εξαιρετικό Joseph, μπράβο. Περιμένουμε το τρίτο. Θα είναι το τελευταίο ή βλέπουμε;

    2. Ναι, πάτησα το λινκ για το τρίτο μέρος. Χάρηκες;

    • 1. Δεν ξέρω πόσα μέρη θα είναι είναι, πάντως το τρίτο σίγουρα δε θα είναι το τελευταίο. Υπάρχει κάμποσος χορτοφάγος ακόμα, να φάν’ κι οι κότες. Δεν ήταν teaser αυτό, δε θα τον φάνε οι κότες.

      2. Ναι, χάρηκα, αλλά θα χαιρόμουν ακόμα περισσότερο αν προσπαθούσες να κλικάρεις στο γουρούνι για να κερδίσεις το καινούριο iphone.

  3. Μήπως θα μπορούσατε, κύριε Πλατώ, να δημοσιεύεσετε τη λίστα αυτή στο Spotify γιατί είμαι στα πρόθυρα του να το σπάσω το ρημάδι; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

  4. Μάστορα, τι θα γίνει; Πότε με το καλό το τρίτο μέρος; Μας άφησε με την πούτσα στα χέρια που λένε και οι «λαϊκοί».

    Υγ= Αυτές τις νεωτερικές μαλακίες με την καινούργια λίστα, να τις κόψεις, δεν έχω spotify και μπερδεύομαι.

  5. η παρατήρηση του χαμερατ για το γιου τιουμπ είναι του δε ποηντ ,,γιατι εχθες που ακουγα στο σπιτι μιας φίλης μου τις πλεηλιστ του πατσατζιδικου , η πλεηλιστ του χορτοφαγου έλαμψε δια της απουσίας της ,δηλάδη εμείς που δεν έχουμε σπότιφαη και δεν έχουμε και ιδέα στο πηγάδι κατουρήσαμε?,Πάντως πολύ ώραία λίστα , και το στόρυ , άντε να διαβάσουμε και τη συνέχεια!

  6. Παράθεμα: Ο Χορτοφάγος (μέρος τρίτον) | Τα Νέα του Βελγίου

Σχολιάστε

