Ramaya, αλλά

Με θυμάμαι πριν από μπόλικα χρόνια να επιστρέφω σπίτι με το λεωφορείο –μισοάδειο, τελευταίο δρομολόγιο- φορώντας ακουστικά και χαζεύοντας απ’ το παράθυρο μέχρι που, μην μπορώντας να κρατηθώ, αφήνομαι να γελάσω δυνατά, λες και ήμουν εντελώς μόνος. Δεν είμαι σίγουρος ποιο ακριβώς αστείο είχε φτάσει στ’ αυτιά μου μέσω του ραδιοφώνου, ίσως επειδή το περιστατικό που προσπαθώ να περιγράψω δεν είναι μόνο ένα αλλά πολλά που μοιάζουν μεταξύ τους αρκετά. Δεν ήταν να πεις λίγες οι φορές που τα τελευταία δώδεκα χρόνια άκουσα Fight Club.

Ο λόγος που παραβαίνω τον πρώτο κανόνα (και τον δεύτερο) του Fight Club και μιλάω για το Fight Club είναι επειδή η εν λόγω εκπομπή έπαψε να υπάρχει από την περασμένη Παρασκευή. Δεν θα γίνω συναισθηματικός, αν και θα το ήθελα, γιατί δεν πέθανε κανένας, δεν συνέβη κάτι κακό, η ζωή συνεχίζεται. Αλλά θα πω δυο λόγια επειδή όλα αυτά τα χρόνια ο Γιάννης Τσαούσης (ο οποίος μετακομίζει εκτός Αθηνών) και ο Κώστας Βαϊμάκης έφτιαξαν ένα ραδιοφωνικό σύμπαν πολύ πολύ ιδιαίτερο.

Λάρα Γκαρσία Ντάνι

Λάρα Γκαρσία Ντάνι

Νομίζω ότι είναι περιττό να αναφέρω τι ήταν το Fight Club, οι μη γνώστες φαντάζομαι θα έχετε ήδη εγκαταλείψει αυτό το κείμενο. Αλλά τι ήταν το Fight Club τέλος πάντων μπορείτε να το διαβάσετε και εδώ, στο σάιτ του. Αλλά το τι πραγματικά ήταν, αν δεν το ακολουθήσατε πιστά (ή λιγότερο πιστά) όλα αυτά τα χρόνια, σόρι, πολύ αργά, έτσι στα πεταχτά δεν εξηγείται.

Το φαϊτκλαμπικό χιούμορ, η φαϊτκλαμπική γλώσσα και η φαϊτκλαμπική αντίληψη για το ποδόσφαιρο υπήρξε ένας κώδικας επικοινωνίας: με συναδέλφους, στο στρατό, στον καφέ με τους φίλους. Παράδειγμα: ακόμα και σε άσχετη παρέα, αν σε κάποια συζήτηση σου ξέφευγε η φράση «με τιμεί» κάποιος θα σε κοίταζε λοξά και θα έσκαγε ένα χαμόγελο που θα σήμαινε ότι ξέρω, ακούω και ‘γω. Ακόμα και τα κορίτσια καταλάβαιναν και, κυρίως, δέχονταν, την συγκεκριμένη αργκό. Ας πούμε φαντάζομαι όλος ο κόσμος το ξέρει ότι «δεν υπάρχει το Βέλγιο».

Παρένθεση εδώ, επειδή έχει τεθεί ορισμένες φορές από αναγνώστες του μπλογκ μας. Όχι, τα Νέα του Βελγίου δεν έχουν σχέση με αυτήν την ατάκα, αν και υποσυνείδητα ίσως έπαιξε κάποιον ρόλο. Αλλά αυτά παθαίνεις όταν αποφασίζεις να φτιάξεις μπλογκ και να διαλέξεις το όνομά του ενώ είσαι μεθυσμένος. Τέλος παρένθεσης, συνεχίζουμε.

Ειδικά το τελευταίο μισάωρο της εκπομπής, μέχρι δηλαδή τα μεσάνυχτα, όταν ερχόταν η ώρα των μηνυμάτων των ακροατών, απολαμβάναμε το πιο δεδομένα αστείο μισάωρο του ραδιοφώνου. Προσωπικά τουλάχιστον, σε καμία άλλη ραδιοφωνική περίσταση δεν κατάφερα να διασκεδάσω τόσο πολύ. Και αυτό το ίδιο πράγμα γινόταν κάθε μέρα επί δώδεκα χρόνια. Αστείρευτο. Τα μηνύματα (είτε υπάγονταν σε κάποια κατηγορία -βλέπε παρακάτω- είτε ήταν απλώς ότι να ‘ναι), έβγαζαν μια απίστευτη σπιρτάδα. Υποθέτω ότι το Fight Club κατάφερε να μετατρέψει ένα κοινό που δεν ήταν απαραίτητα ευφυές στο να φέρεται ευφυώς σε καθημερινή βάση επί 12 χρόνια. Από 15χρονα μέχρι σαραντάρηδες.

Οι κατηγορίες που ανέφερα προηγουμένως ήταν ουσιαστικά οι μόδες της εποχής: άλλοτε τα τριλήμματα, οι μεγάλες αλήθειες, ο Κώστας Γκόντζος, ο Ντάνι, το Βάλε Φίνα και τα λοιπά. Παραθέτω μερικά λινκ που ψάρεψα από δω κι από κει:

Και πολλά άλλα, χιλιάδες ακόμα που υπάρχουν (ή δεν υπάρχουν στο ίντερνετ) και που έχουν αποτυπωθεί ξεκάθαρα (ή όχι) στο μυαλό μας και θα αποτελούν για πάντα έναν μικρό (ή μεγάλο) αστερίσκο μιας εποχής. Θα αναφερόμαστε στο Fight Club έπειτα από χρόνια. Και τελικά, επειδή πολλά είπα και συγκινήθηκα, θα καταλήξω: μεγάλε γκουρού του έρωτα κι εσύ δίπλα το ταπεινό χαμομιλάκι, (με φωνή τέσσερα ή και όχι) ευχαριστούμε πολύ διάολε.

Advertisements

2 thoughts on “Ramaya, αλλά

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s