Το πατσατζίδικο: safety culture

Τι σχέση έχει ο ύπνος με την την ασφάλεια; Το μουσικό κανάλι των Νέων του Βελγίου, γνωστό και ως το πατσατζίδικο, δίνει την απάντηση υπό τους ήχους του Sun Ra.

sun-ra-is-good

Με ένα πρόχειρο και ελαφρώς τσαπατσούλικο υπολογισμό, λαμβάνοντας υπόψη τα ποσοστά ανεργίας στη χώρα και την ηλικιακή κατανομή των αναγνωστών των ΝΤΒ, οι μισοί από εσάς που με διαβάζετε αυτή τη στιγμή είστε άνεργοι. Όπως κι εγώ. Ορισμένοι, μάλιστα είστε αρκετό καιρό άνεργοι, όπως κι εγώ, κι έχετε στείλει βιογραφικά και αιτήσεις σε όλο τον κόσμο, αλλά τζίφος. Όπως κι εγώ. Έχετε στείλει τόσες αιτήσεις, έχετε συντάξει τόσα βιογραφικά σημειώματα, έχετε δώσει τόσες συνεντεύξεις στα ελληνικά και στα αγγλικά, που προς στιγμή σκεφτήκατε να αλλάξετε καριέρα και να γίνετε ατζέντης  ή να ασχοληθείτε με τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού. Εγώ όχι, το σιχαίνομαι το HR.

Πάντως,  δεν ξέρω για εσάς, αλλά όταν λέω ότι έχω στείλει αιτήσεις σε όλο τον κόσμο, το εννοώ. Τις προάλλες βρήκα ένα πολύ ωραίο ερευνητικό πρόγραμμα στο Hong Kong και τους έγραψα. Ασχολούνται, λέει, με την ποσοτικοποίηση τη νοητικής λειτουργίας σε σχέση με την έλλειψη ύπνου. Με άλλα λόγια ψάχνουν έναν τρόπο να μετρήσουν πόσο επηρεάζονται οι νοητικές λειτουργίες από την έλλειψη ύπνου. Πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα, αλλά δε μου απάντησαν ποτέ. Έτσι κι εγώ, σαν άλλος Good Will Hunting, αν και μεταξύ μας δεν είμαι και τόσο έξυπνος, προσπάθησα να το απαξιώσω. Έσπασα το κεφάλι μου να βρω ποια ύπουλη συνωμοσία βρίσκεται πίσω απ’ αυτό το – κατά τ’ άλλα – εξαιρετικά ενδιαφέρον project, αλλά δε βρήκα κάτι.

Μέχρι που βρέθηκα στο μετρό του Λονδίνου στο δρόμο για μια άλλη συνέντευξη, να ακούω Sun Ra στο mp3 μου (βλ. τέλος κειμένου) και να περιμένω το τρένο κάνοντας πρόβα από μέσα μου διάφορες κλασικές ερωταπαντήσεις. Όμως δε μου έβγαινε καθόλου. Ήμουν πολύ νευρικός, έκοβα βόλτες πάνω-κάτω στην αποβάθρα σε ένα «άι γαμήσου εσύ κι ο γρύλλος σου» mode και γύρω μου άκουγα «mind the gap», ανακοινώσεις για κυλιόμενες που δε λειτουργούν και Sun Ra. Και ξαφνικά, μέσα σε μια εσοχή στο tube του Λονδίνου, ξεπρόβαλε μπροστά μου αυτή η αφίσα:

NSWPoliceHeadphonesBody

Τα ακουστικά ενδέχεται να προκαλέσουν θανατηφόρο ατύχημα.

Αγαπητέ αναγνώστη, το μυστήριο λύθηκε. Πίσω από το project του Hong Kong κρύβεται ο πολιτισμός της ασφάλειας∙ αυτός που έβαλε αερόσακους και ABS στο αυτοκίνητό σου, αυτός που σε προτρέπει να προσέχεις το κενό μεταξύ συρμού και αποβάθρας, αυτός που σε προειδοποιεί ότι το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία, αυτός που ξέρει την ιδανική ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης C, αυτός που σου υποδεικνύει την κατάλληλη στιγμή για να αφαιρέσεις το USB από τον υπολογιστή σου, αυτός που πρόσθεσε μερικά «Έψιλον» στα πατατάκια σου, αυτός που κόλλησε το αυτοκολλητάκι ISO 9001 στο φούρνο μικροκυμάτων σου, αυτός ο ίδιος ο πολιτισμός της ασφάλειας που σου κάνει αλκοτέστ τα σαββατόβραδα στην Κηφισίας, από αύριο θα σου κάνει – με μια ειδική συσκευή – και υπνοτέστ. Εσύ μπορείς να αντισταθείς προωθώντας στους φίλους σου τα διάφορα chain mails για τη γενιά του ’80 που μεγάλωσε ατρόμητη στις αλάνες, όμως βαθιά μέσα σου ξέρεις ότι δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας, γιατί ο πολιτισμός της ασφάλειας είναι εδώ για να σε προσέχει και είναι πια στο χέρι σου να ζήσεις χίλια χρόνια. Ε, και που θα πάει, στο ενδιάμεσο θα βρεις και καμιά δουλειά.

Άκουσε κι εσύ Sun Ra, αλλά με προσοχή:

15 thoughts on “Το πατσατζίδικο: safety culture

  1. Παράθεμα: Το πατσατζίδικο | Τα Νέα του Βελγίου

  2. 45 mg βιταμίνης c να πάρεις καλά είσαι αλλά με 2 τσιγάρα την έχεις καταστρέψει φίλε μου.
    Από την άλλη εγώ πιστεύω ότι κάτι παίζει με sun ra, δεν είναι λογικό αυτό που συμβαίνει έχει πεθάνει από το ’93 ο άνθρωπος και ξαφνικά μόνο εγώ βλέπω έναν παροξυσμό με τ ‘ όνομά του; Ήταν πάντα έτσι ; Είναι όντως στο μυαλό μου ; Ή πέρασε καμιά σημαδειακή ημερομηνία κι εγώ δε πήρα πρέφα ;

    • Έτσι είναι Lula (ή Polly). Για κάποιο λόγο υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για τον Sun Ra τον τελευταίο καιρό. Εν τω μεταξύ, με αφορμή το σχόλιο σου, είδα ότι σε δυο μέρες κλείνουμε 20 χρόνια από το θάνατο του. Βιάστηκα να το ποστάρω, έπρεπε να περιμένω δυο μέρες.

  3. Και ετσι χαμογελασα βραδιατικα. Κατι ειναι κι αυτο και μαλιστα ασφαλες. Ισως βγει και καποιο happytest και τοτε το σαιτ σας θα προταθει απο μενα για βιταμινουχο συμπληρωμα σιγουρα

    • Να τα προσέχεις τα ΝΤΒ, Έλενα. Δεν είναι τόσο αθώα όσο νομίζεις. Συνταγή γιατρού έχεις; Τις αντενδείξεις και τις παρενέργειες τις διάβασες;

  4. Να ξέρετε πάντως πως ο Sun Ra με τσιγάρο είναι απόλαυση και ας μην έχουμε σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση.

  5. Παράθεμα: Φιλοσοφικής Δεσμώτης: Η Μεγάλη Τετάρτη της Απελπισμένης στο Κιάτο | Τα Νέα του Βελγίου

  6. Παράθεμα: Φιλοσοφικής Δεσμώτης: Η Μεγάλη Τετάρτη της Απελπισμένης στο Κιάτο Πιάτο | Τα Νέα του Βελγίου

  7. Παράθεμα: Το πατσατζίδικο: η μπλε γραμμή | Τα Νέα του Βελγίου

  8. Παράθεμα: Φιλοσοφικής Δεσμώτης: Η Μεγάλη Τετάρτη της Απελπισμένης στο Κιάτο (Ο Νυμφίος και η Νυμφομανής) | Τα Νέα του Βελγίου

Σχολιάστε

