Daze of Υouth, λιώνοντας δίσκους στην Αθήνα

Πάτα εδώ: το καλύτερο κατά την αποψαρα μου κομμάτι του γκρουπ

Πάτα εδώ: το καλύτερο κατά την αποψαρα μου κομμάτι του γκρουπ

Και πως μια μπάντα από την Αθήνα με έκανε να θυμηθώ πόσο λάτρευα να ακούω κομμάτια στο repeat οδηγώντας στην Εθνική Οδό

Πάει καιρός τώρα που έχω ξεκόψει με τους δίσκους -CD για την ακρίβεια. Παλιά ένα CD την εβδομάδα, έκανε την όλο και διαφαινόμενη ανάγκη ψυχοθεραπείας πέρα. Και ενημερωνόμουνα –δεν το άφηνα στην τύχη του. Μετά μπούκωσα. Δεν κατάλαβα τι έγινε, μου έφυγε η μισή (και παραπάνω) χαρά. Ελπίζω να μη φταίει που πλησιάζω τριάντα και δεν έχω κάνει τα πάντα. Μάλλον, φταίει ότι δεν λιώνω πια τους δίσκους. Ό,τι πριν ήταν μια υπέροχη ευκαιρία προσεκτικής ακρόασης και ενδοσκόπησης, τα τελευταία χρόνια αποτελεί –οποία ντροπή!- background music. Λιώστε τον δίσκο: that’s the spirit. Αυτό έχω να πω.

Εκεί, στην Εθνική, το “Just a child” στο repeat

Εκεί, στην Εθνική, το “Just a child” στο repeat

Και όταν έπεσε στα χέρια μου ο δίσκος των συμπατριωτών από τη κακορίζικη Αθήνα Daze of Youth, , αυτό έκανα, για να θυμηθώ τα παλιά. Τον έβαλα χαλαρά, πρώτα να τον τσεκάρω από το PC -αλλά δεν έπαιζε έτσι όπως γκαζώνει στην αρχή. Πολλοί θα τους έλεγαν «παιδιά της σκηνής του Seattle», αλλά στα αυτιά μου ακούγονται πιο rock n’ roll τελικά. Και μάλιστα στα χνάρια της αθηναϊκής σχολής –βλέπε Nightstalker. Στα πρώτα τρία και καλύτερα κατ’ εμέ κομμάτια του δίσκου, αλλά και γενικά σε όλη τη διάρκειά του, η κιθάρα έχει εκείνη τη μαγική ικανότητα να σου κολλάει τα riffs της στο μυαλό –πως κολλάνε σε άλλους τα σκυλάδικα και τα τραγουδάνε βράδυ, πρωί. Παράλληλα η μπασάρα είναι υπέροχα ψηλά ώστε σου παίρνει χαρούμενα τα αυτιά. Εξαιτίας του “Speed Freak” και του κλωθογυρισματικού riff του το CD μεταφέρθηκε στο τουτού μου. Μπορεί να μην κάνω πολλές διαδρομές πια λόγω έλλειψης βενζίνης, μα, το “Just a child” έπαιξε πολύ στο repeat –εκεί στην Εθνική την ώρα που ήλιος πέφτει και, πριν μπει η νύχτα, έχει πάρει περίεργα χρώματα. Ναι, νομίζω, άνετα μπαίνει στο προσωπικό μου soundtrack για αυτόν τον μήνα. Στη συνέχεια οι ταχύτητες πέφτουν, με το “Little Boy” να είναι ευχάριστη έκπληξη. Σε έναν άλλο παράλληλο δίκαιο σύμπαν άνετα θα έπαιρνε airplay στα ενοχλητικά, μόνο playlist, ραδιόφωνα της πόλης. Γενικά η φωνή έχει λιγότερα γρέζια από ότι θέλω για τα γούστα μου –βλέπε Wino των St Vitus– και τα τύμπανα δεν κοπανάνε όπως εγώ έχω συνηθίσει. Αλίμονο, όπως έχει πει και ο Dirty Harry : οι απόψεις είναι σαν τις κωλοτρυπίδες, όλοι έχουν από μία. Μέχρι να τελειώσει το άλμπουμ έχουμε εναλλαγές σε up tempo και low tempο καταστάσεις μέχρι το ενδιαφέρον κλείσιμο του “Hate Goodbyes”. Γενικά τραβάει μπύρα και τσιγάρο η ακρόαση. Και rock out with your cock out καταστάσεις.

Η μπάντα σε διάταξη «μάχης»

Αυτό που είναι το ντεμπούτο των Daze of Youth είναι ένας τίμιος ροκ δίσκος με μερικές, ιδιαιτέρως κολληματικές στιγμές. Εάν μας τον πάσαρε κάποια τεράστια εταιρεία παραγωγής εξ Αμερικής νομίζω άνετα θα μπορούσε να έχει γίνει hit σε ραδιόφωνα και ροκάδικα. Τώρα, βέβαια, χωρίς το απαραίτητο promotion δεν ξέρω αν θα καταφέρει να απογειωθεί. Η φάση έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια. Εμένα πάντως μου έφτιαξε τη διάθεση και συνεχίζει να το κάνει. Και προτιμώ να ακούω μπάντες που παίζει να τις δω live χωρίς να χρειαστεί να πληρώσω 25 ευρώ για κάποιο αντίστοιχο –όχι καλύτερο- γκρουπ που απλά θα μου το μοστράρουνε ως the next best thing από την άλλη άκρη του Ατλαντικού. Το έχω πει ξανά: ας δώσουμε μια ώθηση στην ντόπια σκηνή, εάν απογειωθεί αυτή, θα είμαστε και εμείς οι ακροατές καλύτερα. Καλό είναι να θες ο γείτονάς σου να κάνει επιτυχία και όχι να τον μαχαιρώνεις πισώπλατα με τακτικές Ψαροκώσταινας.  United we stand που ελεγαν και οι Judas Priest.

 

One thought on “Daze of Υouth, λιώνοντας δίσκους στην Αθήνα

Σχολιάστε

