Το πατσατζίδικο: Πρωινό στο κρεβάτι

Σήμερα το μουσικό κανάλι των Νέων του Βελγίου, γνωστό και ως το πατσατζίδικο, εμπνέεται από την αλλαγή της ώρας και σερβίρει την ιδανική playlist για το κυριακάτικο πρωινό στο κρεβάτι. Φυσικά τη συνοδεύει με μια ιστορία καθημερινού υπερρεαλισμού.

Ο Ιωσήφ Πλατώ με το γάτο του

Ο Ιωσήφ Πλατώ με το γάτο του

Κυριακή πρωί κι ανοίγω τα μάτια μου μ’ ένα τσούξιμο. Πάλι ξέχασα να κλείσω τα στόρια πριν πέσω για ύπνο. Τι ώρα είναι; Τι ρωτάω; Ποιος θα απαντήσει, ο γάτος; Θα ήταν λίγο τρομαχτικό. Άσε που δεν ξυπνάει με τίποτα, παρά μόνο όταν πεινάει. Κοιτάζω το κινητό. Ψιθυρίζω, έντεκα παρά τέταρτο. Δεύτερη φορά που μιλάω μόνος μου κι ακόμα καλά-καλά δεν έχω σηκωθεί από το κρεβάτι. Ναι, αλλά ποιες έντεκα; Με την παλιά ή με την καινούρια ώρα. Τρίτωσε το κακό. Αυτό ήταν, τρελάθηκα. Η σχιζοφρένεια μπούκαρε από το παράθυρο στην κρεβατοκάμαρα κατά τη διάρκεια της ώρας-φάντασμα κάπου μεταξύ τρεις και τέσσερις τα ξημερώματα και δεν την πήρε κανείς χαμπάρι. Το τέλειο έγκλημα. Καταραμένη θερινή ώρα! Ιωσήφ παραλογίζεσαι, σκέφτομαι, και δαγκώνω τα χείλη μου για να μη μου ξεφύγει πάλι καμία λέξη. Ψυχραιμία, αυτές είναι μαλακίες των ψυχιάτρων. Τι κι αν μίλησες με τον εαυτό σου δυο φορές; Εντάξει, τρεις. Θυμάσαι στην Αγγλία πώς στεκόντουσαν οι Αγγλίδες μπροστά από το ράφια του super market και μονολογούσαν: «Να πάρω το Greek yogurt ή το άλλο με τα φρούτα; Ναι, αλλά με πόσα λιπαρά; Χμ, μήπως να πάρω αυτές τις τετράδες που είναι και σε προσφορά;» Ήταν όλες αυτές τρελές; Είναι οι Άγγλοι ένα έθνος τρελών; Παγώνω. Χειρότερο επιχείρημα δεν μπορούσα να σκεφτώ.

Κλωτσάω το σεντόνι με τα νεύρα που κλωτσάει τη μπάλα ο τερματοφύλακας που έφαγε αυτογκόλ και σηκώνομαι να βάλω καφέ. Ξωπίσω ο γάτος τρέχει να μου τριφτεί πριν μπω στην κουζίνα. Τελικά πεινούσε το βρωμόγατο. Του τη σκάω και τραβάω δεξιά για το σαλόνι και τον αφήνω να τρίβεται μόνος του στην πόρτα της κουζίνας. Βάζω το ράδιο να παίζει για να δείξω ότι είχα λόγο να πάω στο σαλόνι. Mη νομίζει ότι του κάνω και καψόνια. «Καλημέρα σας, 31 Μαρτίου σήμερα και μην ξεχάσετε να γυρίσετε τα ρολόγια σας μία ώρα μπροστά» και από κάτω παίζει το Fool’s Day των Blur εν είδει μουσικού χαλιού. Τι καλημέρα ρε αρχίδι, φωνάζω με όλη μου τη δύναμη για να με ακούσει. Δεν μιλάω ποτέ μόνος μου άλλωστε. Αυτό το τραγούδι είναι το δικό μου χαλί. Θα μου πεις, έχεις εκπομπή; Όχι, δεν έχω, αλλά τα έχουμε κανονίσει όλα με το Χάρη. Θα ανοίξουμε ραδιοφωνικό σταθμό και θα αναλάβει αυτός τη βραδινή ζώνη κι εγώ την πρωινή. Το Fool’s Day είναι το απόλυτο morning song και μόλις μου το έκλεψε αυτό το αρχ…

Γυρίζω στην κουζίνα. Ο γάτος έχει αρχίσει να μου τη δίνει στα νεύρα με το νιαούρισμά του. Να πεις ότι δεν έχει φαγητό; Κάθε πρωί η ίδια ιστορία. Θέλει να είναι φρέσκο, αλλά σήμερα το έχει παρακάνει. Δεν έχει ξεκινήσει καθόλου καλά η μέρα και δεν είναι μια τυχαία μέρα σήμερα. Ο περισσότερος κόσμος τη μισεί την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, γιατί χάνει μία ώρα ύπνο, αλλά για εμένα είναι μία ιερή μέρα. Είχα δει κάποτε ένα ντοκιμαντέρ με θέμα το βιολογικό ρολόι. Υπάρχουν, λέει, κάποιοι άνθρωποι που από τη φύση τους έχουν 25ώρο βιολογικό ρολόι και αυτό τους δυσκολεύει πάρα πολύ στη διαχείριση του ύπνου και του 24ώρου γενικώς. Μου είχε φανεί η καλύτερη δικαιολογία του κόσμου για την τεμπελιά μου και οι δύο μη 24ώρες μέρες του χρόνου, δηλαδή οι δύο μέρες που αλλάζει η ώρα, είναι φτιαγμένες για να υπενθυμίζουν αυτή την ιδιαιτερότητά μου. Κανονικά, για εμάς τους 25ώρους, θα έπρεπε να ξεκινάει σήμερα μία Μεγάλη Τριακοστή η οποία να κορυφώνεται την Πρωτομαγιά. Βέβαια, για νηστεία ούτε λόγος. Τηγανίζω δύο αυγά, αλείφω τρεις φέτες με βούτυρο και μαρμελάδα, τα βάζω όλα σε ένα δίσκο με τον καφέ μου και μια πορτοκαλάδα και την ξαναπέφτω στο κρεβάτι. Στο βάθος το ραδιόφωνο παίζει την απόλυτη morning playlist. Τελικά, έχει καλό γούστο στη μουσική αυτό το τυπάκι.

Άκουσε κι εσύ την κατά Ιωσήφ Πλατώ απόλυτη πρωινή playlist:

8 thoughts on “Το πατσατζίδικο: Πρωινό στο κρεβάτι

  1. Jimmy αυτό που είσαι έτοιμος να αρχίσεις να μιλάς μόνος σου, το κάνει ο γαλλικός, οι φρυγανιές ή η μερέντα;
    εγώ πάντως πίνω ελληνικό (τούρκικο) και με κάνει να σφυρίζω.
    επίσης, η playlist υπέροχη, λαλαλάααα

  2. Παράθεμα: Το πατσατζίδικο | Τα Νέα του Βελγίου

Σχολιάστε

