The art of magazine: Delayed Gratification

Πριν αγαπήσουμε τα μπλογκ, τα σάιτ και οτιδήποτε κινείται στο ίντερνετ, ζούσαμε σε μια εποχή που περιμέναμε το επόμενο τεύχος κάποιου περιοδικού. Κάθε μήνα, κάθε εβδομάδα, μια στα τόσα. Τα ΝΤΒ κάνουν μια βόλτα στον κόσμο, θυμούνται περιοδικά που έπαιξαν τον ρόλο τους τις περασμένες δεκαετίες και εντοπίζουν έντυπα που αντιστέκονται ακόμα στον ηλεκτρονικό τύπο.

Για παράδειγμα, το Delayed Gratification.

«Έχετε εξαντληθεί απ’ την 24ωρη ανακύκλωση των ειδήσεων, τα ατελείωτα tweets και τα live blogs που σας ενημερώνουν λεπτό προς λεπτό για ό,τι συμβαίνει αλλά που δεν σας εξηγούν ποτέ τι σημαίνουν όλα αυτά;» Αυτές είναι οι πρώτες γραμμές του μανιφέστου του Delayed Gratification, ενός περιοδικού που δηλώνει περήφανο που θα μας ενημερώνει τελευταίο για τα τρέχοντα νέα. Πρόκειται για ένα βρετανικό τριμηνιαίο περιοδικό, προϊόν της τάσης που ονομάζεται Slow Journalism. Καλύπτει θέματα ποικίλης ύλης, από πολιτικά μέχρι επιστημονικά και από πολιτιστικά μέχρι αθλητικά. Η διαφορά του είναι, όπως δηλώνουν οι ίδιοι οι δημιουργοί του, ότι «σε αντίθεση με τους περισσότερους δημοσιογραφικούς οργανισμούς, εμείς δεν ξοδεύουμε τις μέρες μας προσπαθώντας να προλάβουμε το Twitter».

Η ιδέα, με άλλα λόγια, είναι ότι αφήνουν την επικαιρότητα να κυλήσει. Την σχολιάζουν τρεις μήνες αργότερα, αν το κρίνουν απαραίτητο, έχοντας όμως όλο τον χρόνο να καταθέσουν μια ψύχραιμη άποψη δουλεμένη με σωστό ρεπορτάζ. Η αδιαφορία τους για τον χρόνο που τρέχει είναι ένα πλεονέκτημα που το εξαργυρώνουν σε ποιότητα. Στις σελίδες του θα βρεθούν μόνο πολύ καλά κείμενα, υψηλού επιπέδου. Δουλεύουν επίσης πάρα πολύ το θέμα της εικόνας. Από γραφιστικής άποψης το περιοδικό είναι άψογο, θυμίζει κάπως την αισθητική του Monocle, αλλά όχι και απόλυτα. Έτσι κι αλλιώς, σύμφωνα με τον τρόπο που δημιουργήθηκε, σκοπεύει στο να μένει στα σπίτι των αναγνωστών του, να βρίσκει χώρο στα ράφια μιας βιβλιοθήκης και να μην πετιέται στην ανακύκλωση αμέσως μόλις διαβαστεί. Για αυτό και το κάθε τεύχος κοστίζει 16 λίρες. Δηλαδή μια τιμή με την οποία αγοράζεις ένα βιβλίο και όχι ένα περιοδικό. Σήμα κατατεθέν του είναι τα πάρα πολύ πετυχημένα Infographics, τα οποία είχαν και παλιότερα κερδίσει τον θαυμασμό μας, πολλά εκ των οποίων μπορείτε να βρείτε στη σελίδα του.

Μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση του Butterfly Effect όπως τη βρήκαμε στο Delayed Gratification, αρκετά διαφορετική απ’ την προσέγγιση των ΝΤΒ.

Ναι, το DG έχει χιούμορ αλλά δεν είναι ένα χιουμοριστικό περιοδικό. Τα σοβαρά του άρθρα είναι πραγματικά σοβαρά. Και τελικά είναι και επίκαιρα. Επειδή είναι σημαντικά και ενδιαφέροντα την σωστή στιγμή. Η ιστορία αυτή ξεκίνησε πριν από περίπου δυο χρόνια και το τεύχος που αναμένουμε είναι το όγδοο. Η αίσθηση που έχει προκαλέσει στην Βρετανία είναι αρκετά μεγάλη (χωρίς να αλλάξει τον τρόπο που κινούνται τα πράγματα βέβαια) και τριγυρνώντας στο ίντερνετ μπορεί κανείς να βρει αρκετούς υποστηρικτές του. Στο κάτω κάτω (αν και η ιδέα αυτής της «αποστασιοποιημένης» δημοσιογραφίας δεν πρωτοδιατυπώθηκε ούτε πρωτοεφαρμόστηκε τώρα), μιλάμε για ένα περιοδικό που πραγματικά χαίρεσαι να διαβάζεις. Επίσης παρά το εξαιρετικό του ντιζάιν δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε χίπστερ.

Advertisements

4 thoughts on “The art of magazine: Delayed Gratification

    • Εντάξει, ένα αστειάκι έκανα, περισσότερο επειδή οτιδήποτε καλά ή μοντέρνα σχεδιασμένο αποκτά εύκολα την ταμπέλα του χίπστερ, μη νομίσει κανείς ότι έχει θεματολογία αποκλειστικά για συλλεκτικές επανεκδόσεις βινιλίων ή μυστικά πάρτι σε αποθήκες.

  1. Ωραίο είναι και το αστειάκι και το περιοδικό, και μη πω ποιο μου θυμίζει, ένα με κάτι ναύτες και υποβρύχια, και έχει και εκείνο το ευχάριστο «εκτός τόπου και χρόνου».
    Επίσης, καθώς στο Βέλγιο ακούω ό,τι γράφετε

  2. Μετά από κοντά δύο μήνες μανιώδους ανάγνωσης blog καθώς και άπειρου twitter καψίματος, έχω την εντύπωση πως εάν το βρω μπροστά μου θα το πάρω και θα κοιμηθώ αγκαλιά μαζί του.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s