Σύντομες γνωριμίες: Βασίλης Τσιβιλίκας

Βασίλης Τσιβιλίκας

Όχι πολύ παλιά δούλευα για ένα σωματείο που προστάτευε τα δικαιώματα των τεχνικών στο θέατρο. Στεγαζόταν σε ένα πολύ όμορφο νεοκλασικό στο Μεταξουργείο, πολύ κοντά στα στούντιο της Φίνος Φιλμ, που έβγαζε την ωραία αυτή παλιακή αίσθηση, παρά τους -2 βαθμούς που είχε μόνιμα, αλλά ίσως και για αυτό. Highlight του μέρους, εκτός από τα ξεφτισμένα μεν, αλλά ζωγραφισμένα στο χέρι ταβάνια του γραφείου, ήταν οι άνθρωποι που δούλευαν εκεί.

Φυσικά όμως ένα σωματείο δεν μπορεί παρά να δημιουργεί τις αντιπαλότητές του με αυτούς που βρίσκονται στην άλλη μεριά. Οι συμβάσεις που όριζαν τις συνθήκες εργασίας των τεχνικών γράφονταν έπειτα από αιώνιες διαπραγματεύσεις μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών, οι οποίες δεν είχαν αναγκαστικά πνεύμα συνεργασίας και αλληλοκατανόησης. Όταν μέσα στο 2011 μια νέα σύμβαση συμφωνήθηκε, κλήθηκα να συναντήσω μεταξύ άλλων και το Γραμματέα των αντιπάλων για να το υπογράψει. Πίστευα ότι έπρεπε να κρατήσω ένα πολύ μαζεμένο και μάχιμο προφίλ, καθώς έμπαινα σε εχθρική περιοχή.

Το πρόβλημα ήταν ότι ο Γραμματέας αυτός ήταν ο Βασίλης Τσιβιλίκας. Προχωρώντας προς την Ακαδημίας όπου ήταν η παράστασή του πίστευα ότι αυτό δεν ήταν πρόβλημα. Γιατί πίστευα ότι αυτό που θα με δυσκόλευε ήταν η διασημότητά του, και διασημότητες στο κάτω-κάτω είχα συναντήσει αρκετές φορές στο παρελθόν.

Μετά από λίγη ώρα αναμονή, με δέχτηκε στο γραφείο του, που ήταν μικρό αλλά πολύ ζεστό από τα άπειρα βιβλία που στοιβάζονταν σε κάθε γωνιά. Καλησπεριστήκαμε, μου ζήτησε συγγνώμη για την αναμονή παρότι έφταιγε καθαρά μια άσχετη κακή συνεννόηση. Κάθησα, του έδωσα τις εφτά χιλιάδες κόπιες της σύμβασης που έπρεπε να υπογράψει, έβαλε τα γυαλιά πρεσβυωπίας κι άρχισε. Στο μεταξύ μιλούσαμε για το θέατρο και πώς θα την βγάλει καθαρή στους δύσκολους καιρούς μας. Τέλος χαιρετηθήκαμε και πήγα εγώ σπίτι μου κι αυτός στην παράστασή του.

Βγαίνοντας από το θέατρο αναρωτήθηκα αν κρατήθηκα, ή αν φάνηκε ότι τον κοιτούσα με ματιά πεντάχρονου προς τον παππού του. Ενώ μου μιλούσε για κάποιες τεχνικότητες της σύμβασης, εγώ παρακαλούσα να είχα την ευκαιρία να μου έλεγε παραμύθι όταν ήμουν μικρός.

Παρότι ο ρόλος μου στην όλη διαδικασία ήταν καθαρά διεκπεραιωτικός πίστευα ότι ήμουν καθαρά νικημένος. Γιατί αν βρισκόμουν ποτέ στην θέση να διαπραγματευτώ μαζί του, θα ξεκινούσε να μιλάει για νομικές δικλείδες κι εμένα θα με έπαιρνε γλυκά ο ύπνος, όπως όταν κάποτε μου διάβαζε η μητέρα μου τον Ιβανόη κάποιο παλιό Αυγουστιάκο μεσημέρι.

8 thoughts on “Σύντομες γνωριμίες: Βασίλης Τσιβιλίκας

  1. Πολύ ωραία η αναφορά σου στο παρελθόν σου και πολύ ωραία η αναφορά σου στον Ιβανόη. Ρε, τι αγαπημένο βιβλίο. Θυμάσαι τον γιδοβοσκό;

Σχολιάστε

